"Cel – inspiracja, kierunek – ponadprzeciętność"



STYLE MYŚLENIA FRIS®



Kiedy obejmowałeś stanowisko menadżerskie, wydawało Ci się, że będziesz inny niż wszyscy Ci, którzy popełniali błędy na twoich oczach. Wydawało Ci się, że wiesz jak powinieneś postępować.

Znasz nazwiska ludzi, którzy są wzorami, modele motywacyjne, dysfunkcje zespołowe i umiesz udzielać informacji zwrotnej.

Tylko… coś jednak nie działa. Twoi ludzie mają problemy z porozumieniem się w zespole, efektywność targana jest drobnymi konfliktami, a Ty zwyczajnie nie rozumiesz jak można TAK podchodzić do niektórych kwestii.

Jesteśmy inni.

Niby to oczywiste, ale w szybkości dnia codziennego nie zawsze mamy czas na realne poświęcenie czasu dla naszych zespołów. Mintzeberg twierdził, że „Połowa czynności wykonywanych przez menadżerów trwa średnio nie dłużej jak 9 minut, a zaledwie 1/3 wykonywanych przez nich zadań zajmuje im więcej niż godzinę.” Odpowiedz zatem sobie na pytanie, ile minut dziennie skupiasz się na ludziach w twoim zespole, zarządzasz nimi, rozwiązujesz problemy i ich wspierasz.

Wsparciem dla organizacji często są narzędzia pozwalające się lepiej zrozumieć, które w pewnym uogólnieniu, dają instrukcję obsługi do człowieka. Wiedząc czego potrzebują twoi ludzie, jaki aspekt
powoduje konflikty, a co sprawia, że patrzymy na różne sytuacje inaczej, możesz efektywniej zarządzać. Nawet, w takim pędzie w jakim przyszło nam żyć teraz.

Jednym z narzędzi wspierających efektywność i zrozumienie jest badający Style Myślenia – FRIS®.

W czasie badania uczestnik odpowiada na szereg pytań co generuje raport o tym w jaki sposób myśli i działa. Po co? Dlatego, że często sami nie rozumiemy swoich reakcji, a co dopiero wiedzieć dlaczego nie potrafimy porozumieć się z kolegą z biurka obok. FRIS® wyjaśnia motywy naszych działań i jest na tyle prosty, że z łatwością wgryza się w kulturę organizacyjną.

Znam firmy, które komunikują swoje style myślenia i działania w postaci wizytówek na drzwiach i taką, która tak zachwyciła się tym co FRIS wniósł do organizacji, że co roku zmienia odcień swojego loga w zależności od tego, ile pracowników danego „koloru” zasiliło ich szeregi.

Kolor i kształt

FRIS® bazuje na psychologii poznawczej i wyodrębnia 4 grupy stylów myślenia. Zawodników, Badaczy, Partnerów i Wizjonerów. Każdy ma inny kolor, figurę i własne, niepowtarzalne naturalne predyspozycję, które wnoszą wartość do zespołu. Poznając je, nagle ludzie rozumieją przyczyny nieporozumień i z większą łatwością potrafią się komunikować.

Uwzględniają potrzeby innych stylów i mówią otwarcie o własnych. Kolokwialnie można powiedzieć, że „schodzi ciśnienie”.

FRIS pokazuje nie tylko jak myślimy, ale też w jaki sposób działamy. Dodatkowym atutem jest raport zespołowy, który jasno wskazuje jak układają się siły w zespole. Wskazuje które obszary w procesie są zaopiekowane i te, o które warto jeszcze zadbać.

Na przestrzeni lat, widziałam, jak ludzie zamieniali niezrozumienie na akceptację, drugi obieg informacji i podszepty na otwartą komunikację, dlatego, że mogli się zrozumieć.

Drogi Liderze, jeśli tak jak większość w dzisiejszych czasach, Ty też szukasz prostego, szybkiego sposobu na poprawę relacji w zespole, chcesz zrozumieć swoich ludzi i potrzebujesz sprawdzonych narzędzi, to serdecznie zapraszam Cię do badania FRIS®.