"Cel – inspiracja, kierunek – ponadprzeciętność"

Jakich słów unikać w rozmowie z klientem?

Jedno ze znanych przysłów mówi o tym, że: ,,diabeł tkwi w szczegółach”. Ta życiowa mądrość świetnie odnosi się również do procesów sprzedażowych. 

Bardzo często bowiem zdarza się, że jako sprzedawca znasz i stosujesz schemat rozmowy sprzedażowej, sprawnie posługujesz się argumentami sprzedażowymi, a jednak z jakiegoś powodu nie osiągasz zamierzonych celów. Co zrobić w takiej sytuacji?

Warto abyś przeanalizował swoją wypowiedź pod kątem używania tzw. ,,negatywów”, czyli zwrotów które w świadomy (lub podświadomy) sposób mogą wywoływać u Twojego klienta negatywne skojarzenia i odczucia. Kiedy już dokonasz analizy swojej wypowiedzi, zastanów się w jaki sposób możesz zastąpić negatywy słowami, które mają pozytywny wydźwięk.

Poniżej kilka przykładów negatywnych zwrotów oraz pomysłów jak je zastąpić:

Prowadząc rozmowę z klientem warto też zwrócić uwagę na tzw. ,,zwroty chybotliwe”, które osłabiają wypowiedź sprzedawcy:

Analizując przebieg prowadzonych przez siebie rozmów handlowych i uświadamiając sobie, które z tych zwrotów pojawiają się w Twojej wypowiedzi jesteś w stanie wyeliminować je w ciągu kilku dni/tygodni. Powodzenia!

AUTOR: EWELINA ŁUCZYŃSKA PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Ostatnie Wpisy

O TRUDNEJ SZTUCE FINALIZACJI

Jeśli jesteś sprzedawcą, z pewnością nie raz zastanawiałeś się nad tym jak finalizować żeby… sfinalizować i zakończyć rozmowę sprzedażą. Z moich obserwacji wynika, że duża grupa sprzedawców unika podejmowania w rozmowie prób finalizacji, ponieważ boi się, że klient odbierze ich jako osobę nachalną, która chce mu coś na siłę…

Gdy klient mówi za drogo…

Kiedy rozmawiasz z klientami o Twoim produkcie/usłudze mogą pojawić się u nich przeróżne obiekcje. Prawdopodobnie jednak najczęściej przyjdzie Ci się rozprawiać z obiekcją: ZA DROGO.