"Cel – inspiracja, kierunek – ponadprzeciętność"

Dyscyplina rozmowy rzecz ważna…

Mówi się  o tym, że dobry sprzedawca powinien mieć ,,gadane”. Co jednak kiedy trafisz na równie gadatliwego klienta?

Prowadzenie rozmowy handlowej staje się w takim przypadku utrudnione.

Jak zatem dyscyplinować klienta ,,gadułę”?:

– ZADAWAJ PYTANIA:

tak naprawdę to właśnie osoba, która zadaje pytania steruje przebiegiem rozmowy – zadając odpowiednie pytania sprawiasz, że rozmowa zmierza ku wybranym przez Ciebie tematom/zagadnieniom,

– SYGNALIZUJ KONIECZNOŚĆ POWROTU DO GŁÓWNEGO TEMATU ROZMOWY:

możesz na przykład powiedzieć: ,,to bardzo ciekawe co Pan mówi, natomiast wracając do tematu naszej rozmowy/wracając do zagadnienia o którym rozmawialiśmy”, 

– PORZĄDKUJ USŁYSZANE OD KLIENTA INFORMACJE POPRZEZ STOSOWANIE WYLICZEŃ:

jeśli ze strony klienta miał miejsce pełen informacji (a często również emocji) monolog, uporządkuj usłyszane informacje. Aby upewnić się, że dobrze zrozumiałeś klienta i abyś odzyskał kontrolę nad rozmową zastosuj wyliczenia: ,,Proszę Pana, w takim razie podsumowując to co Pan powiedział, po pierwsze zależy Panu na … po drugie z Pana wypowiedzi wynika, że … po trzecie, jest dla Pana ważne, by … „. 

– POPROŚ KLIENTA O PRZESTRZEŃ NA TWOJĄ WYPOWIEDŹ:

poczekaj kiedy klient skończy daną myśl i zasygnalizuj swoją chęć wypowiedzi: ,, to bardzo ciekawe, co Pan powiedział, pozwolę sobie się teraz do tego odnieść”, ,,będę wdzięczny za wysłuchanie”.

I na koniec: z całą pewnością przy kliencie gadule unikać należy jednoczesnego mówienia z klientem. Taki dwugłos jest nie tylko nieprofesjonalny, ale zwyczajnie utrudnia komunikację i uniemożliwia skuteczną prezentację Twojego produktu/usługi oraz znalezienie rozwiązania dla problemu klienta.

AUTOR: EWELINA ŁUCZYŃSKA PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Ostatnie Wpisy

O TRUDNEJ SZTUCE FINALIZACJI

Jeśli jesteś sprzedawcą, z pewnością nie raz zastanawiałeś się nad tym jak finalizować żeby… sfinalizować i zakończyć rozmowę sprzedażą. Z moich obserwacji wynika, że duża grupa sprzedawców unika podejmowania w rozmowie prób finalizacji, ponieważ boi się, że klient odbierze ich jako osobę nachalną, która chce mu coś na siłę…

Gdy klient mówi za drogo…

Kiedy rozmawiasz z klientami o Twoim produkcie/usłudze mogą pojawić się u nich przeróżne obiekcje. Prawdopodobnie jednak najczęściej przyjdzie Ci się rozprawiać z obiekcją: ZA DROGO.